Dizajn cjenika i jelovnika

Dizajn cjenika i jelovnika

Jelovnici su često zanemareni dio restoranskog marketinga. Odličan jelovnik može privući nove goste kao i zadržati stalne.

Dizajn jelovnika ne bi trebao biti samo lijep, on bi trebao biti i svojevrsna reklama koja će ispunjavati neke važne kriterije kao npr. da su vizualno ugodni, originalni i profinjeni, jasni i raznoliki, ciljani za određenu skupinu gostiju i vrlo bitno, moraju biti vjerodostojni. Zajedno s dizajnerom pronađite idealno rješenje za prezentaciju vašeg jelovnika, strateški osmislite plan i krenite u realizaciju.

Dobar jelovnik može biti nešto kao nijemi prodavač, marketinški osmišljen da poveća vaš promet te privuče više posjetitelja u vaš restoran.

Vaši gosti će sve informacije dobiti iz jelovnika.
Osim popisa cijena tu se mogu naći i razno razne informacije o proslavama, tečajevima, akcijama ili upućivati k vašim web stranicama. Ni letci s kratkotrajnim ponudama i akcijama nisu na odmet, gosti mogu letak ponijeti sa sobom i proslijediti ga nekom drugom.

Otprilike 90 % gostiju pri ulasku u restoran ne znaju što bi željeli jesti, a njih 85% provede i do 5 minuta u razgledavanju jelovnika. Jelovnik može služiti i na emocionalnoj razini, ispunjavati ulogu prodavača, prenositi slike, zabavljati goste, ispunjavati želje i biti pomoć konobarima

Dizajn jelovnika


 

Sadržaj jelovnika i njegov oblik definitivno će ostaviti utisak na vaše goste.

Jelovnik mora biti usklađen s vašim interijerom, posjetnicama, web stranicom, brošurama i plakatima. Imajte to na umu pri dizajnu.

Dizajn, boje, font i logo vrlo su važni za prepoznatljivost i imidž vašeg ugostiteljskog objekta. Plastifikacija standardnih jelovnika potpuni su promašaj i mogu imati negativni efekt.

  • Ako prodajte užitak onda jelovnik mora to i dočarati svojim dizajnom i izgledom.
  • Ako trebate mijenjati svoje stare jelovnike iskoristiti to kao priliku da nešto promijenite a ne da to bude samo zamjena starog bez ikakvih izmjena.

Primjer-A4-obostrano2Kod izrade jelovnika obavezno pronađite profesionalnog dizajnera, nemojte dozvoliti da vam dizajn odrađuju osoba koja nije kvalificirana – pod izlikom uštede novca. Lako moguće da novac nećete uštedjeti već izgubiti, i to izradom nekvalitetnog dizajnerskog rješenja za vaše jelovnike kojim ćete odbiti potencijalne goste.

Sama naslovna stranica vašeg jelovnik reflektira vrstu i kvalitetu vašeg restorana. Ni ručno pisani cjenici nisu loši, oni pokazuju da je objekt tradicionalan i da ljudi uživaju u ukusnim domaćim i tradicionalnim jelima.

Grafički elementi kao slike i ikone mogu obogatiti vaš jelovnik te donijeti i do 15 % više zarade.

Ne treba zaboraviti da jelovnici moraju biti čitljivi, pa čak i u polumraku, zbog starijih ljudi ili zbog ljudi s slabijim vidom. Oblik i veličina fonta, kao i kontrast vrlo su bitni detalji kojima treba posvetiti pažnju.

Cijene u jelovniku moraju biti jasne i točne, što i regulira zakon. Jelovnik nije cjenik zato redoslijed koji je sastavljen po cijenama i nije najbolji izbor. Gost bi trebao birati jelo prema onome što voli a ne po cijeni, zato bi bilo najbolje izmiješati skuplja i jeftinija jela u vašoj ponudi.

Pametna ponuda


Svaki ugostiteljski objekt ima svoje hitove iz ponude. Jela koja su prepoznatljiva i popularna čine i do 80% prodaje i donose najviše novaca vašoj blagajni. Jela koja su jedinstvenog oblika i okusa treba istaknuti kako bi vaši gosti prepoznali jedinstvenost vašeg restorana.

Prvo trebamo sastaviti ponudu koja će se nalaziti u jelovniku i kakve tekstove želimo uključiti u dizajn. A tek na kraju razrađujemo dizajn samog jelovnika.

Desna strana jelovnika uvijek prodaje više a dobri tekstovi naglašavaju specifičnost određene ponude ili akcije. Jela koja se nalaze na početku ili kraju određene rubrike najčešće se naručuju.

Ako uzmemo sve to u obzir onda znamo gdje i kako istaknuti popularna jela vašeg restorana, ona jela koja najmanje donose treba postaviti na lijevu stranu a ona popularna na desnu.

Mali izbor jela u jelovnicima nisu pogreška, već pokazatelj kvalitete. Mnogi misle da više ponuđenih jela donosi više prometa ali to nije točno, prekrcan i nejasan jelovnik samo može zbuniti gosta. Ako je pozicija ugostiteljskog objekta bolja i njegov profil jasan to jelovnik smije imati manje jela.

Flajer/ LetakPrimjer-flajer1

Letci su odlično sredstvo kako bi vaša ponuda dospjela među ljude, dal ih oni pokupili na izlazu iz objekta ili ih raznosili po poštanskim sandučićima.

Vaši gosti će rado ponijeti letak sa sobom ako on sadrži ponudu vašeg restorana. Na njima se mogu naći sve informacije, najave, reklame, cijene itd. Ako želite istaknuti neka posebna jela ili događanja, letak može biti idealno sredstvo oglašavanja.

Kad ostanete bez letaka odmah ih nadoknadite novim i drugačijim, kako bi uvijek bili aktualni i originalan.

Uspjeh osiguran

Dizajn jelovnika mora biti moderan i jednostavan, time ćete povećati promet u svom objekti a i svidjet će se gostima.

Treba provoditi redovite analize i prerade jelovnika. Obratiti pažnju na ponude koje imaju najviše uspjeha i one koje imaju najmanje. Tako ćete i sami optimizirati i prilagoditi jelovnik. Promatrajte jelovnik iz perspektive gosta, tako ćete najlakše primijetiti koji su to nedostaci u vašoj ponudi ili što vaši gosti najviše vole. Obavezno popričajte s vašim zaposlenicima, oni najbolje znaju što gosti traže i žele.

Jelovnike treba redovito čistiti i održavati, svakodnevno čišćenje, eventualni manji popravci kao i promijene ako dođe do pogrešaka u jelovniku ili ukoliko su nepovratno oštećeni i uprljani.

Pokušajte biti originalni i kreativni kad razmišljate o vašim novim (ili starim) cjenicima i jelovnicima. Zašto ne bi ubacili neki zanimljiv tekst o određenom jelu, sliku koja će govoriti tisuću riječi? Vaše osoblje treba znati što se nalazi u ponudi i biti produžetak vašeg jelovnika. Određeno jelo sigurno ima tradiciju, povijest ili podrijetlo, zašto ne istaknuti neke činjenice i time zainteresirati goste za određeno jelo?

Jelovnik može namamiti vaše goste da naruče i nešto što možda nisu planirali. Bilo bi bolje ostaviti bar jedan jelovnik/ cjenik na stolu i nakon narudžbe, osigurat ćete dodatnu prodaju jer jedan od deset posjetitelja nakon narudžbe će opet uzeti jelovnik u ruke i prolistati ga, što iz zabave što iz želje da odabere još nešto iz vaše ponude.

Izrada korica/ stranica za jelovnike traje do 10 radnih dana, uključujući dizajn, pripremu za tisak i tisak.
Ako nemate dizajn za vaše jelovnike mi smo tu da ga odradimo za vas.